Resumen da teoría do coñecemento de Kant.
¿Cómo é o suxeito? O suxeito é un ser activo, porque a forma ou estructura de como percibimos as cousas a aporta o suxeito. Antes o suxeito era pasivo, pero agora é activo. Algúns autores cren que esto xa comezara a pasar con Locke, outros que esto comeza con Kant. En todo caso, con Kant, o suxeito é moito máis activo.
(imaxen = antes herían sensibilidad, etc)
Esta actividade do suxeito é o resume do legado de Kant, pois explica porqué é posible a ciencia. Recordemos que Hume reduxera á ciencia a superstición. Según Hume, nada se pode coñecer, porque non teño probas de que as cousas volvan a suceder (a ciencia se basa en que os fenómenos se repiten). E Kant lle di: tes razón Hume, pero te eequivocas en algo. Eu si podo esperar que esto volva a ocurrir, porque o que sucede é a forma que teño eu de ver a realidade, ligando sucesos continuos, se non, non vería nada. A ciencia non é máis que a forma que teño eu de ver as cousas. Non podo negar a ciencia, porque é a forma en que entendo o mundo. Se non sería un caos.
Antes pensaban que a natureza eran as cousas en si (Newton, Descartes....). pensaban que coñecían as cousas en si. Pero Kant di que ¡¡Non!!, o que coñecemeos é como son as cousas para min.
A frase famosa de KAnt, que resume toda a súa teoría é: " Impresións sen conceptos que lle correspondan son cegas. conceptos sen impresións que lles correspondan son valeiras". O concepto de impresións fai referencia ao que utilizaba Hume.
¿Por qué se poden facer xuicios sintéticos a priori? ¿Cómo é posible a ciencia?
Cando un bebé nace ¿ve correctamente? Non. ¿Está cego? Non. ¿Por qué non funcionan ben os seus ollos? O bebé non é cego nin ten ningún problema. O que pasa é que todavía non aplicou o espacio e o tempo. Para o bebé o mundo é como a visión dun caleidoscopio.
¿Qué usamos para que o bebé aprenda o espacio e o tempo? Obxectos chamativos e ben definidos, coma por exemplo un asóuxere (sonajero). A partir de este obxecto o bebé vai estructurando, ordenando o mundo.
Un bebé que nace co cerebro funcionando, cos conceptos na súa mente, pero é cego, sordo e non sinte nada por algún tipo de problema, ese bebé nunca aprenderá nada. Porque os conceptos deben ser cheados con contido, contido que ven, en último termo dos sentidos.
(imaxen = antes herían sensibilidad, etc)
Esta actividade do suxeito é o resume do legado de Kant, pois explica porqué é posible a ciencia. Recordemos que Hume reduxera á ciencia a superstición. Según Hume, nada se pode coñecer, porque non teño probas de que as cousas volvan a suceder (a ciencia se basa en que os fenómenos se repiten). E Kant lle di: tes razón Hume, pero te eequivocas en algo. Eu si podo esperar que esto volva a ocurrir, porque o que sucede é a forma que teño eu de ver a realidade, ligando sucesos continuos, se non, non vería nada. A ciencia non é máis que a forma que teño eu de ver as cousas. Non podo negar a ciencia, porque é a forma en que entendo o mundo. Se non sería un caos.
Antes pensaban que a natureza eran as cousas en si (Newton, Descartes....). pensaban que coñecían as cousas en si. Pero Kant di que ¡¡Non!!, o que coñecemeos é como son as cousas para min.
A frase famosa de KAnt, que resume toda a súa teoría é: " Impresións sen conceptos que lle correspondan son cegas. conceptos sen impresións que lles correspondan son valeiras". O concepto de impresións fai referencia ao que utilizaba Hume.
¿Por qué se poden facer xuicios sintéticos a priori? ¿Cómo é posible a ciencia?
Cando un bebé nace ¿ve correctamente? Non. ¿Está cego? Non. ¿Por qué non funcionan ben os seus ollos? O bebé non é cego nin ten ningún problema. O que pasa é que todavía non aplicou o espacio e o tempo. Para o bebé o mundo é como a visión dun caleidoscopio.
¿Qué usamos para que o bebé aprenda o espacio e o tempo? Obxectos chamativos e ben definidos, coma por exemplo un asóuxere (sonajero). A partir de este obxecto o bebé vai estructurando, ordenando o mundo.
Un bebé que nace co cerebro funcionando, cos conceptos na súa mente, pero é cego, sordo e non sinte nada por algún tipo de problema, ese bebé nunca aprenderá nada. Porque os conceptos deben ser cheados con contido, contido que ven, en último termo dos sentidos.
Comentarios
Publicar un comentario