Resumen da teoría do coñecemento de Kant.

¿Cómo é o suxeito? O suxeito é un ser activo, porque a forma ou estructura de como percibimos as cousas a aporta o suxeito. Antes o suxeito era pasivo, pero agora é activo. Algúns autores cren que esto xa comezara a pasar con Locke, outros que esto comeza con Kant. En todo caso, con Kant, o suxeito é moito máis activo.
(imaxen = antes herían sensibilidad, etc)
Esta actividade do suxeito é o resume do legado de Kant, pois explica porqué é posible a ciencia. Recordemos que Hume reduxera á ciencia a superstición. Según Hume, nada se pode coñecer, porque non teño probas de que as cousas volvan a suceder (a ciencia se basa en que os fenómenos se repiten). E Kant lle di: tes razón Hume, pero te eequivocas en algo. Eu si podo esperar que esto volva a ocurrir, porque o que sucede é a forma que teño eu de ver a realidade, ligando sucesos continuos, se non, non vería nada. A ciencia non é máis que a forma que teño eu de ver as cousas. Non podo negar a ciencia, porque é a forma en que entendo o mundo. Se non sería un caos.
Antes pensaban que a natureza eran as cousas en si (Newton, Descartes....). pensaban que coñecían as cousas en si. Pero Kant di que ¡¡Non!!, o que coñecemeos é como son as cousas para min.
A frase famosa de KAnt, que resume toda a súa teoría é: " Impresións sen conceptos que lle correspondan son cegas. conceptos sen impresións que lles correspondan son valeiras". O concepto de impresións fai referencia ao que utilizaba Hume.
¿Por qué se poden facer xuicios sintéticos a priori? ¿Cómo é posible a ciencia?

Cando un bebé nace ¿ve correctamente? Non. ¿Está cego? Non. ¿Por qué non funcionan ben os seus ollos? O bebé non é cego nin ten ningún problema. O que pasa é que todavía non aplicou o espacio e o tempo. Para o bebé o mundo é como a visión dun caleidoscopio.
Resultado de imaxes para caleidoscopio

¿Qué usamos para que o bebé aprenda o espacio e o tempo? Obxectos chamativos e ben definidos, coma por exemplo un asóuxere (sonajero).  A partir de este obxecto o bebé vai estructurando, ordenando o mundo.
Un bebé que nace co cerebro funcionando, cos conceptos na súa mente, pero é cego, sordo e non sinte nada por algún tipo de problema, ese bebé nunca aprenderá nada. Porque os conceptos deben ser cheados con contido, contido que ven, en último termo dos sentidos.

Comentarios