Paralelismos entre os graos de coñecemento e o mito da caverna
Existe un paralelismo entre os graos de coñecemento e o mito da caverna.
Se lembramos, ao principio os prisoneiros non poden ver nada máis que as sombras proxectadas. Ese momento correspóndese co grao máis baixo de coñecemento, a conxetura ou imaxinación.
Nun segundo momento, o prisioneiro observa directamente as figuras que eran proxectadas pola fogueira. Ese grao de coñecemento é a fe ou crenza.
Cando o prisioneiro sae da caverna hai un cambio. Antes estaba na caverna, coma se fora o mundo sensible. É agora está no mundo exterior, coma se fose algo a parte. Semella o mundo das Ideas.
O coñecemento da caverna é coma a doxa, e o coñecemento do mundo exterior é coma a episteme.
Unha vez fora da caverna, o prisioneiro non pode ver os obxectos reais, so as sombras ou os reflexos, porque lle custa adaptar á vista á luz. Este é como o tercer grado de coñecemento, o pensamento.
É por último pode levantar a vista e contemplar os obxectos directamente, e incluso o propio sol. Este último grao correspóndese coa intelixencia ou dialéctica. É o sol correspondese á Idea do Ben. que ilumina todos os obxectos do mundo das Ideas e nos permite coñecelos coa nosa intelixencia, igual que o sol ilumina o mundo exterior e nos permite ver.
O sol é unha metáfora da Idea de Ben.
As cadeas que teñen amarrados aos prisioneiros e só lles dixan ver as sombras correspóndese coas costumes, os mitos, as tradicións, os prexuizos....
Se quero coñecer unha Idea teño que preguntarme polo obxecto perfecto. A Idea do ben é a cúspide das Ideas, é a que ilumina as Ideas a nosa intelixencia, igual que na Terra o Sol ilumina as cousas sensibles, as fai perceptibles.
Se lembramos, ao principio os prisoneiros non poden ver nada máis que as sombras proxectadas. Ese momento correspóndese co grao máis baixo de coñecemento, a conxetura ou imaxinación.
Nun segundo momento, o prisioneiro observa directamente as figuras que eran proxectadas pola fogueira. Ese grao de coñecemento é a fe ou crenza.
Cando o prisioneiro sae da caverna hai un cambio. Antes estaba na caverna, coma se fora o mundo sensible. É agora está no mundo exterior, coma se fose algo a parte. Semella o mundo das Ideas.
O coñecemento da caverna é coma a doxa, e o coñecemento do mundo exterior é coma a episteme.
Unha vez fora da caverna, o prisioneiro non pode ver os obxectos reais, so as sombras ou os reflexos, porque lle custa adaptar á vista á luz. Este é como o tercer grado de coñecemento, o pensamento.
É por último pode levantar a vista e contemplar os obxectos directamente, e incluso o propio sol. Este último grao correspóndese coa intelixencia ou dialéctica. É o sol correspondese á Idea do Ben. que ilumina todos os obxectos do mundo das Ideas e nos permite coñecelos coa nosa intelixencia, igual que o sol ilumina o mundo exterior e nos permite ver.
O sol é unha metáfora da Idea de Ben.
As cadeas que teñen amarrados aos prisioneiros e só lles dixan ver as sombras correspóndese coas costumes, os mitos, as tradicións, os prexuizos....
Se quero coñecer unha Idea teño que preguntarme polo obxecto perfecto. A Idea do ben é a cúspide das Ideas, é a que ilumina as Ideas a nosa intelixencia, igual que na Terra o Sol ilumina as cousas sensibles, as fai perceptibles.
Comentarios
Publicar un comentario